esthersliv

Alla inlägg under juli 2012

Av esther pettersson - 31 juli 2012 19:12

Hemma nu. Ååh skönt att ha lite ledigt nu. Ska inte jobba imorgon, på torsdag, fredag, lördag & söndag. Men på måndag ska jag jobba   


Idag började vi med det JOBBIGASTE FÖRST. Alltså den åkern som vi inte hann färdigt med och som det är flyghavre ÖVERALLT. Efter den åkern tog vi lunch. Sen tillbaka till nästa åker. Fast eh, det var en ärtåker?   Haha. Efter det började det regna och det betyder att man inte kan plocka. Så då fick vi städa torkelsrummet. En stor lada kan man säga.. Vi började högst upp på taket. Damm damm damm! Man städar där 2 gånger om året, och vissa städar inte alls. Så GISSA om det var damm och skit?! Haha, JA. Döda möss och fjärilar, spindelnät och skalbaggar. Och DAMM. Och det var så mycket damm, att man fick ha mask på sig   Ja, faktiskt! Vi sopade och dammsugade och tillslut såg det lite bättre ut   Goodie goodie (y) 


Sen åkte vi ner och bada. Men helt plötsligt kom det ett regnmoln och det REGNADE. Nu har jag tagit en vaaarm dusch. Har inget mer att skriva så vi hörs väll! Jo vänta, jag tänker visa en bild på flyghavre om ni vill veta hur det ser ut.


 

Av esther pettersson - 31 juli 2012 11:55

Men nu är det lunch :)

Av esther pettersson - 31 juli 2012 07:42

Godmorgon! Idag vet jag inte om jag ska jobba för att igår stod det att det skulle bli regn men nu står det sol, så jag tror att vi ska jobba :) Men ni får en dagens Esther oxå.

Humör: Glad trött, som vanligt alltså..
Kläder: Pyjamas

Senaste någon sa till mig, Noah: Esther, Eeesther! Jag måste gå på toa!!
Svar: Men!? Vet du inte vart toan ligger?!

Vgd: Halvsover..
Händer sen: Frukost, om ni vill veta?
Ska göra ikväll: Mwiihihihi, DET NI!

Händer nu: Öhh, så långt har jag inte ens kommit, hehe..

Hörs!

Av esther pettersson - 30 juli 2012 07:45

Godmorgon! Hinner göra ett snabbt inlälgg nu på morgonen innan vi ska åka. Idag skall vi jobba till 4 och det ser ut att bli vaaaarmt. Man blir så HIMLA svettig!   Tur att jag ska bada efteråt.. Igår hann vi inte klart med en jätte stor åker och det var helt fullt med flyghavre, överallt! Vi hann bara halva men nu är det nästa halva. Lycka till, till mig själv!     


 

Av esther pettersson - 29 juli 2012 19:31

Snurrar 24/7 i mitt huvud! Den får mig att tänka och jag kan lyssna på denna låt 1000 gånger om   Den får mig att känna mig sommrig. No 1, helt klart! (Y) 



Av esther pettersson - 29 juli 2012 19:22

Har INGEN tid att skriva. Seriöst, jag menar det    Jag har fullt upp med att gå på låååånga åkrar och plocka flyghavre i sopsäckar. Idag och igår jobbade vi bara från 9-12 men imon och på tisdag skall vi jobba från 9-4. Så BAD update. Det får ni räkna med. 


Men på Onsdag har jag no plans så mer uppdatering KOMMER! Stanna kvar. Och på torsdag blir det dagbåt till Åbo och träffar bästa Olivia    Stannar Fredag, lördag och söndag blir det Sverige.. DÅ får ni super uppdatering! Kaaatchiiing (Y) Men somsagt jobbar imorgon så kan inte blogga. 


Ha det bra!


 

Av esther pettersson - 28 juli 2012 00:07

Jag vet jag vet... Har inte uppdaterat ALLS bra idag. Har åkt gokart för första gången och jag insåg nu att det var kul! Startade först och kom sist, hehe. Och Noah körde in på parkeringen och en bil kom :D

Imorron ska jag sommarjobba med Ida. Vi ska plocka flyghavre. Och sedan ska vi sommarjobba tills på tisdag.

Sover hos Ida idag men nu måste vi sova så hörs imorn!

Av esther pettersson - 27 juli 2012 08:49

Sorry för usel update igår.. Men Ida & jag var på Fyrishov hela dagen. Woop woop, det var super kul! Och nu har Ida sovit över här, hon sover.. Bättre uppdatering idag! Höörs!   


 

Presentation


Hejhej! Jag heter Esther & är 12 år. Jag är en glad och sprallig tjej! Jag gillar att spela fotboll och gitarr. Min vovve heter Elma. Jag driver denna blogg för att jag gärna delar med mig av mitt liv till er :)Puss!!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards